Let's Find What You're Looking for

Tuesday 14 October 2008

Memang Untukku

(Written by: YHS)

tiba-tiba serentak semua pun datang,
aku belum siap
belum sanggup, belum pernah coba jalankan,
bagaimana bisa?

(Gila…..semua gila….gila…siapa yang gila??)

Mereka bilang aku yang paling bisa,
aku tak percaya
Semua bilang aku tercipta untuknya,
ku makin tak percaya

Mohon bantu aku…mohon tolong aku…jangan tinggalkan aku…mohon petunjukMu, Tuhan!

Sempat terfikir untuk berlari,
sungguh pengecut
Sempat berfikir untuk akhiri,
hati pun bergelut

Mohon bantu aku…mohon tolong aku…jangan tinggalkan aku…mohon petunjukMu, Tuhan!

Akhirnya benak pun mengerti,
dan hati meyakini
Semua ini memang dariMU,
semua memang untukku

Kamu pasti bantu aku…Kamu pasti tolong aku…Kamu takkan tinggalkan aku…ku mohon petunjukMu

…Tuhan!!!

*
October 10, 2008

No comments: